YouTube reklamos kūrimas
Praeitame straipsnyje „YouTube reklama“ pasakojome, apie du pagrindinius YouTube reklamų tipus – tai praleidžiamas skelbimas ir nepraleidžiamas skelbimas, bei aptarėme esminius jų privalumus ir trūkumus. Šiame straipsnyje papasakosime jums – nuo ko pradėti norint sukurti reklamą YouTube kanale.
Nuo ko pradėti
Kaip ir visose reklamose pirmas ir pats svarbiausias žingsnis yra reklaminio turinio sukūrimas. Galite labai gerai parinkti auditorijas, kanalus ir kitus techninius reklamos nustatymus, tačiau jeigu jūsų rodomas video neįtrauks žmonių – nebus ir rezultato. Kalbant apie reklamas tiek YouTube, tiek kitose sklaidos kanaluose neužtenka puikiai sukurto video, kad įtrauktumėte žiūrovus – labai svarbu yra video konteksto išdėstymas.
Kalbant konkrečiai apie YouTube kanalą ir praleidžiamo tipo skelbimus – jūsų video įrašo pirmosios *5 sekundės lems ar vartotojas tęs žiūrėjimą ar paspaus „Skip Ad“ (Praleisti skelbimą). Todėl jeigu per pirmas 5 sekundes vyks tik įžanga į video ir per pirmas 5 sekundes neištransliuosite žinutės apie ką yra video ir kas jūs tokie – jūsų skelbimas bus ne tik išjungtas vartotojo, bet tuo pačiu vartotojas net nežinos kieno ir kokį skelbimą išjungė.
*5 sekundės – anksčiau buvo 3 sekundės (ši trukmė gali kisti, keičiantis YouTube politikai)
Video reklamos trukmė
Visų pirma norime pasakyti, kad YouTube, kaip ir kitos reklamos turi skirtingus reikalavimus priklausomai nuo šalies, kur yra rodoma reklama, todėl kalbėsime apie bendrinius standartus.
Praleidžiami video skelbimai YouTube kanale gali būti nuo 12 sekundžių iki 6 minučių, jeigu turinys priskirtas vaikams – maksimali video trukmė – 60 sekundžių.
Vienas dažniausių klausimų – kokia pati geriausia video trukmė. Vieno atsakymo į šį klausimą tikrai nerasite, nes tai lemia labai daug veiksnių. Tačiau kiek teko peržiūrėti statistinių straipsnių, geriausiai veikia skelbimai, kurių trukmė 30 sek. Nes 30 sek trukmės video turi aukščiausius peržiūrų rodiklius.
Video reklamos kontekstas
Kaip jau minėjome – pačios svarbiausios yra pirmosios 5 sekundės, todėl kuriant video pirmiausiai turite pagalvoti apie jas. Tai jūsų nemokamas laikas būti pamatytiems ir išgirstiems – išnaudokite tai. Jeigu žiūrovas po 5 sekundžių paspaus „Skip Ad“ (Praleisti skelbimą) – jūs už tai nieko nemokėsite, tačiau pasakyta svarbiausia informacija bus ištransliuota.
Svarbiausia yra pasakyti video pradžioje: kas jūs esate, ką siūlote ir kodėl žmogus turi išklausyti jus iki galo (t. y. sudominti). Pateiksime jums labai paprastą ir primityvų pavyzdį:
„Eshoprent – elektroninių parduotuvių nuoma jūsų verslui už ypatingą kainą…“
Kaip matote pasakytas įmonės pavadinimas, veikla ir sudominimas žiūrėti toliau pasakant už ypatingą kainą. Jeigu žiūrovui tai aktualu jis būtinai išklausys skelbimą iki galo, kad sužinotų, kokia ta ypatinga kaina. Jeigu neaktualu – išjungs skelbimą, tačiau bus išgirdęs informaciją, kad yra tokia kompanija, kaip „Eshoprent“ ir kad jie užsiima elektroninių parduotuvių nuoma“.
Kituose straipsniuose pratęsime kalbą apie pačius reikalavimus YouTube reklamai ir kaip ją paleisti, prižiūrėti ir analizuoti.